nový uživatel zapomenuté heslo

Saint Malo

Milan Vlahovič7. 7. 2005

hpim0887 hpim0890 hpim0891 hpim0892 hpim0895 pózující racek hpim0906 hpim0907 hpim0910 hpim0911 hpim0915 hpim0921 hpim0927 hpim0929 hpim0936 plánek… hpim0956 přílivový bazén hpim0981 hpim0982 hpim0983 hpim0988 hpim1971-1 hpim1975 hpim1977 výroba kopie… hpim1993

Jak již bylo naznačeno, tak spaní nestálo skutečeně za moc. Ale za tu cenu to bylo snesitelné. Alespoň se nám ale podařilo po dobré a vcelku bohaté snídani vyrazit na cesty už kolem 9:30. Prvním bodem našeho putování toho dne byl nejsevernější výběžek Bretagne, který se jmenuje Cap Fréhel.

Jak jsme zatím měli možnost zjistit, tak na všech takových místech vysunutých do oceánu, neuvěřitelně fouká vítr. Samozřejmě ani tady to nebylo výjimkou. Už po vysednutí z auta na parkovišti, kde po nás chtěli 2 € za auto, jsme dostávali první větrný průplesk. Kousek od parkoviště stál nový maják. Vhodnější asi bude termín novější, který je prý vidět na oceánu až na vzdálenost 110 km. A když se sešlo o kousek níž po útesu, stál tam starý maják, zřejmě už nepoužívaný, i když asi byl provozu schopný, a za ním krásná skalka na fotografování, kde se holky taky trochu předváděly. Podobně jako jeden racek - fotomodel - co se tam taky pěkně dlouho naparoval před objektivy. Z mysu taky bylo vidět na sousední mys, na kterém stála pevnost. K té jsme dojeli po krátké chvíli. Hned na parkovišti mě zaujaly ekologické záchodky, které byly vlastně latriny. Naštěstí tam byl i plánek mechnizmu, který jsem samozřejmě vyfotil, protože je úplně úžasný. Ve stručnosti šlo o to, že se produkt spustil dolů na posuvný pás, který jej dopravil do jakýchsi boxů, kde se dále zpracovává. Jak nevím, ale nechám si to snad přeložit a pak to zveřejním. No a samotná pevnost Fort de la Latte byla moc krásná. Zdá se, že většina těchto pobřežních pevností, nebyla nikdy dobyta, protože jsou v moc dobrém stavu. Hrady na skalnatých ostrozích působí monumentálně a dost Irsky, stejně jako místy i krajina, takaže jsme si začali v autě pouštět irskou hudbu. Stejně tak nám zněla při přesunu do korzárského města Saint Malo. I to je vlastně jedna veliká pevnost, postavená na pobřeží oceánu. V průvodci je napsáno, že nebylo vůbec nikdy dobyto až do druhé sv. války, kdy to i tak trvalo moc dlouho, než spojenci pochopili, že se dá dobýt pouze z pevniny a to ještě za mocné pomoci vzdušných sil. Takže po válce bylo město v podstatě zcela zničeno a znovu postaveno za silného úsilí jeho obyvatel podle fotografií. A podařilo se jim to skutečně dobře. Za hradbami na městské pláži jsou dva chodníčky na ostrůvky kousek od pobřeží. Na jednom je předsunutá pevnost, která silně pomáhá v nedobytnosti města a na druhé je jen skalka. Ale během přílivu se ocitnou oba chodníčky během půl hodiny hodiny pod vodou a kdo nepřejde do města včas pak musí přeplavat a nebo zavolat záchranáře. To se nám nestalo, ale zaplavení chodníčků jsme viděli. Pak jsme se ještě prošli po hradbách a dorazili k auto. No a protože další den už bylo v plánu jen pár „atrakcí“ ve směru domů, tak jsme ještě kus jeli směrem na východ a ve vesnici Hirel (nebo tak nějak - nemůžu to po sobě přečíst) se ubytovali v kempu za 16,60 € dohromady. Když už bylo po večeři a stály stany, tak bylo pořád ještě světlo a mělo být ještě dlouho, tak jsme s pivkama vyrazili na prohlídku pobřeží a vesnice. Na pláži jsme pozorovali zvláštní sport - surfovní s padákem (kitesufing) a dokonce jsme byli požádáni jedním surfistou o pomoc ve složení křídla, ale nakonec naznal, že bude snažší, když počká na pomoc kamaráda, než nám to vysvětlí. A protože jsem podcenil situaci a málo se oblékl, tak jsme šli s Irenkou dřív zpátky do vesnice a procházeli si uličky. Díky tomu jsme odhalili tajemství výroby těch „starých“ francouzských stavení. Postaví totiž novostavbu jako u nás, ale pak ji ještě celou obestaví kamením, takže je vlastně úplně stejná, jako všechny ostatní starší domy. A pak jsme se už přesunuly do kempu, do stanu a do spacáků.

Ostatní články seriálu

  1. odjezd z Brna
  2. příjezd do Paříže
  3. Paříž
  4. z Paříže do Fougeres
  5. Carnac
  6. poflakování po Bretagni
  7. Saint Malo
  8. mont Saint Michel
  9. domů

Komentáře k článku

Nejsou komentáře k zobrazení. Můžete být první a něco sem napsat.
přidat nový komentář
numeric code

ostatní | Družinová výprava Modré I. - letní Oslavka | asi bleskem vypálený strom a Robin
putování | Făgăraş - hlavní hřeben a carmatura Zarnei
ostatní | Družinová výprava Modré I. - letní Oslavka | pohled na naše ležení ze zídky
putování | Brno, Sighişoara | ještě jednou radnice, ale z druhé strany
rodinka | oběd | Celá rodina pohromadě.
putování | sobota a Bodies
rodinka | oběd | Neteř Kamilka mi myslím konkuruje na post jedlíka rodiny.
putování | Ameriky - lomy a štoly v okolí Karlštejna
putování | Făgăraş - hlavní hřeben a carmatura Zarnei
putování | výlet na Aillwee Cave, dolmen Poulnaborne a nějaký hrad | Tato skalka se nám zdála z té výšky docela malinká. Mohla mít ale tak 20 až 30m.
putování | cabana Urlea - Breaza - město Făgăraş
putování | Moskva a V.D.N.CH. | 3...2...1...0
putování | Braşov, Bran, cabana Plaiul Foii | kousek od hlavního vchodu do hradu je kříž, který by se dal asi označit za keltský
putování | mont Saint Michel
putování | Sighişoara, Braşov | kostel před lety vyhořel a jeho interiér zůstal poté černý od sazí, tak se mu začalo říkat Černý mezi domečky vypadá, že je obrovský - a taky je
indiáni, koně a tak... | prázdniny 2004 | plán plníme na 110 %...
indiáni, koně a tak... | matky jedou na válečnou výpravu
putování | Peterhof, Petro-Pavlovsk, Petrohrad | Někde na fotce je Eva.
indiáni, koně a tak... | bizoni za kopci
putování | poflakování po Bretagni
putování | pátek
putování | Făgăraş - hlavní hřeben a carmatura Zarnei
putování | Brno, Křepkovice
putování | prázdninová voda 2011 - Lužnice
putování | výlet do Dublinu | Jedna z historický budov Kilkenny.
ostatní | cesta domů | paní
putování | Făgăraş - hlavní hřeben a carmatura Zarnei
putování | Zagorsk
feed

Pokud byste ocenili informační kanály na míru, pak si budete muset ještě nějakou dobu počkat... :-(

  • © Flexa 2010, 2011
  • navrhl a vyrobil Flexa
  • šíření obsahu bez vědomí autora není povoleno